Bänkskivor
Färger & Material
Garanti & Retur
Leverans
Montering
Monteringsguider
Order
Processen
Produkter
Underhåll
Beställda produkter är föremål för de villkor som behandlas i detta dokument. Villkor som köparen angett under beställningsprocessen anses inte som bindande.
Beställningen anses vara utförd då kunden har skickat ett skriftligt ordererkännande av offerten som erhållits via e-post. Beställningsprocessen anses vara avslutad när beställningen är till fullo betald.
Så snart betalningen mottagits påbörjas produktionen och därefter kan inga ändringar göras.
Alla priser inkluderar 25% moms och slutsumman framgår av den senast godkända beställningen, samt betalningsordern. Priserna är baserade på leverans till tomtgräns och är således exklusive montering. Vi ansvarar inte för tryckfel.
När en beställning görs ska hela beloppet betalas innan någon tillverkning startar. Betalning sker via banköverföring till angivet konto.
Produkter tillverkas enbart på beställning. Vissa mönster i naturmaterial kan variera i uttryck och vi kan därför vi inte garantera att finishen på din produkt är helt identisk med modellerna som illustreras på www.bo46.se. Till exempel kan fanerade fronter variera i ådring och nyanser.
Produkter från Bo46 tillverkas endast på beställning. Beställningen initieras så snart betalningen mottagits, varefter du inte kan returnera din beställning eller erhålla några återbetalningar.
Ledtid och leverans av varorna kommer att anges i beställningen.
Beställningar levereras till tomtgräns om inget annat anges.
Varorna levereras väl emballerade för att skydda godset. Det är kundens ansvar att ta hand om emballaget enligt lokala miljöföreskrifter.
En leveransbekräftelse skickas cirka en vecka före leverans. Vi avråder dig från att boka installatör innan vår speditör har kontaktat oss och bekräftat det förväntade leveransdatumet.
Längre leveranstider kan kan förekomma under helgdagar och semestertider. Leveranstid anges i din slutbeställning.
Det är kundens ansvar att uppge en korrekt leveransadress och försäkra sig om att den är korrekt återgiven på den godkända orderbekräftelsen. Eventuella merkostnader som uppstår från en felaktigt angiven leveransadress är kundens eget ansvar.
Vid tilläggsorder av ytterligare produkter kan leverans ske i flera omgångar. Villkoren kommer att förtydligas vid beställningen och kunden kommer då att informeras om frakt- och leveranskostnader.
Om ingen är hemma på angiven adress vid leveranstillfället tas produkten tillbaka om inget annat avtalats. Eventuella kostnader kopplade till en misslyckad leverans kommer att debiteras kunden. Om du vill att beställningen ska lämnas på din adress skall detta erkännas skriftligen via e-post. Notera att detta sker på egen risk!
Bo46 ansvarar endast för att transporten sker till rätt leveransadress och kunden har därefter det fulla ansvaret för de levererade produkterna. Kunden har även bevisbördan om det görs påstående om att produkterna gått förlorade.
Vid mottagandet av produkterna är kunden skyldig att granska den mottagna beställningen inom 7 dagar för att säkerställa att den överensstämmer med det som beställts.
Om det finns en avvikelse kommer vi att göra vårt yttersta för att rätta till felet så snart som möjligt. Vi följer den svenska köplagen och tar inget vidare ansvar för följdkostnader vid försenad leverans. Vi rekommenderar att en installatör inte bokas innan beställningsdatumet har bekräftats, eller tills beställningen har tagits emot och granskats.
Vid mottagande av bänkskivor är köparen skyldig att undersöka varan och försäkra sig om att bänkskivan inte har några skador. Om det föreligger några fel är köparen skyldig att meddela Bo46 detta inom 7 dagar för att ärendet ska kunna kontrolleras och åtgärdas.
Generellt så erbjuder Bo46 en garanti i enlighet med den den svenska köplagen på 24 månader på alla produkter. Garantin innebär att du som kund kan skicka ett meddelande om avvikelse av produkten som visar sig upp till 24 månader efter att du mottagit den. Det är dock ett villkor att avvikelsen inte har uppstått till följd av ditt missbruk av produkten eller något annat skadligt beteende. Vidare är det ett villkor att felet fanns när du fick produkten. Vi kommer att behöva daterade bildbevis på detta fel vid leverans.
Du måste skicka meddelandet om avvikelse inom rimlig tid efter att du identifierat den. Om du skickar meddelande om avvikelsen inom 7 dagar anses meddelandet alltid ha lämnats i rätt tid. Vi ersätter rimliga fraktkostnader, men inga extra kostnader för bärhjälp mm.
Som konsument kan du kräva att vi åtgärdar felet eller levererar en ny produkt,utan defekter om påståendet om avvikelse är motiverat. När vi har läst igenom ditt meddelande om avvikelse kommer vi att kontakta dig via e-post för att komma överens om den efterföljande processen.
I fall med garantiärenden eller oenighet skall parterna, i första hand, försöka lösa oenigheten i godo. Om en tvist inte kan lösas på detta sätt kommer den att prövas enligt svensk lag.
Vi erbjuder 3 års garanti på alla våra fronter. Vi kan dock inte erbjuda garanti på fronter för diskmaskiner eller fronter i direkt anslutning till en diskmaskin. Det beror på att det finns en risk att den heta ångan från diskmaskinen är så stark att den kan skada fronten.
På bänkskivor erbjuder vi 2 års garanti för defekter och funktionalitet. Garantin gäller i 24 månader från leveranstillfället och inkluderar tillverkningen av produkten.
Vi erbjuder 10 års garanti på alla skåp.
Vi erbjuder 3 års garanti på alla förvaringslösningar.
Gångjärn och lådskenor från Blum har 20 års garanti.
Produkter som har utsatts för våld, ovarsamhet, överbelastning, otillräckligt underhåll, felaktig förvaring eller felaktig installation är undantagna från dessa garantier.
Reklamationsrätten gäller inte då fronter skadats av fukt eller ånga.
Garantin täcker inte driftförlust, tidsförlust eller andra indirekta förluster.